Asa cum am citit undeva, nu-mi mai amintesc unde, cel mai bine se vand iluziile. Marfa este cat cuprinde, dupa cum exista si destui care mai cred ca tot ce zboara pe internet se mananca. Daca am lua un domeniu etalon, cum ar fi electronicele, ne-ar sari o mie de atotstiutori in cap spre a ne contrazice, propunandu-ne altceva in loc: produsele electrocasnice, cosmeticele, hainele, incaltamintele, calculatorele sau telefoanele, fiindca toate se vand la fel de bine.Toti vand iluzii in orice domeniu si adeseori raman cu marfa si chiar cu iluziile pe stoc, daca nu se gaseste vreun fraier dispus sa le cumpere. Fenomenul de cumparare este foarte complex, tine, in general de necesitate si de posibilitate. Marketing get beget! Daca ai nevoie si poti, cumperi, daca nu te multumesti cu iluzia, care nu se epuizeaza niciodata, ca poate o vei face mai tarziu. Asta daca vei mai avea ocazia vreodata! Pe de alta parte, sa cumperi iluzii este la indemana oricui si nu costa prea mult, ca sa nu mai vorbim ca te poti iluziona gratuit, pe deasupra. Un exemplu de iluzionare frecventa poate fi si speranta ca produsul scos, pe taraba iluziei, la vanzare, contine o reducere de 90%, cum spune vanzatorul, fara ca tu, cumparatorul perplex, sa ai stiinta despre costurile efective de producere, care pot fi de nouazeci de ori mai mici, iar produsul sa coste exact ca ai dat pe el, fara nicio reducere. Aceasta inseamna ca ai cumparat o iluzie imbrobodita.Aceeasi Marie, cu alta palarie.Black Friday a trecut de mult, dar iluziile au ramas, cate au mai ramas, pentru anul ce vine. De unde si vorba ca o iluzie face mai mult decat o mie de cuvinte, cum sunt acestea, pentru ca omul, cu toate atentionarile noastre, se va iluziona pana in ultima clipa, cand va intelege, in sfarsit, ca moartea nu mai e o iluzie! Doar viata, blestemata asta de viata, cu toate metehnelei, este o iluzie!
Read more
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu